Tjänster

Att vara kund hos oss - Hur funkar det?

Trots att det är vår uppgift att sätta riktlinjer och rutiner huruvida redovisningen i ditt företag ska skötas är det viktigt för oss att du som kund är bekväm med upplägget. Vid början av varje uppdrag kartlägger vi först dina behov utifrån din verksamhet. När vi kommit överens om ett upplägg som du är nöjd med samt gjort upp vilka tjänster som ska ingå återkommer vi med ett fast månadspris som debiteras löpande i samband med arbetet. 

Nedan har vi specifierat de tre viktigaste komponenterna att tänka på när man definierar sitt bokföringsbehov. 

Val av affärssystem

I syfte att kunna sköta bokföringen behöver man ha ett affärssystem lämpat för bokföring. Eftersom vi har byrålicens hos Fortnox rekommenderar vi att du som kund hos oss också använder det. Det är dock inget krav, däremot måste kunden själv stå för våra tillkommande licenskostnader vid val av bokföring i annat system än Fortnox. 


Val av materialleverans

Som en modern redovisningsbyrå ser vi helst att arbeta med så digitaliserade rutiner som möjligt. Vi hjälper gärna dig som kund sätta rutiner huruvida du lämnar in kvitton och annat material till oss digitalt via mobil eller dator. Trots det finns möjligheten att också skicka in fysiska underlag per post. Denna process kan dock komma att bli mer kostsam

Val av redovisningsperiod

Beroende på din bolagsstorlek så kan det finnas olika krav från myndigheter hur ofta man behöver rapportera sin bokföring. Det är också upp till dig som kund att välja hur ofta du vill att vi stämmer av och rapporterar redovisningen till dig. I samma mån som man stämmer av redovisningen ofta har man tillgång till färskare siffror som bättre speglar verksamhetens bild.

Vad kan det kosta?

Då varje upplägg vi har med vår kund är unikt går det inte riktigt att sätta ett öppet pris på allt. Vi har dock konstruerat nedan tre olika förslag på vad det kostar baserat på bolagets omfattning och storlek. Avtalade priser är alltid endast giltiga ett räkenskapsår i taget, efter det utgångna räkenskapsåret görs en ny prisbedömning och ett nytt avtal upprättas.

Som kund hos oss omfattas du även av prisgaranti, det innebär att om du hittar en identisk offert med ett lägre pris så matchar vi den.

Samtliga exempel avser månadskostnader exklusive moms 
Enskild näringsidkare

1 250 SEK

  • Drygt 80 verifikat per månad

  • Drygt 30 leverantörsfakturor per månad 

  • Drygt 10 kundfakturor per månad

  • 0 anställda

  • Kostnad för årsbokslut tillkommer på 2 500 SEK

Aktiebolag - Standard

3 000 SEK

  • Drygt 100 verifikat per månad

  • Drygt 50 leverantörsfakturor per månad

  • Drygt 25-30 kundfakturor per månad

  • 0-3 anställda 

  • Kostnad för årsbokslut tillkommer på 5 000 sek. 

Aktiebolag - Large

7 500 SEK

  • 500 + verifikat per månad

  • 100 + leverantörsfakturor per månad

  • 80 + kundfakturor per månad

  • 4-10 anställda

  • Kostnad för årsbokslut tillkommer på 10 000 sek. 


Tjänster till fast pris

Trots att vi alltid strävar efter att erbjuda unika upplägg har vi även vissa tjänster som alltid erbjuds till samma pris oavsett vilket upplägg du väljer. Notera att samtliga priser nedan är angivna exklusive moms. 
Tjänst
Beskrivning
Pris
Starta bolag

Vi hjälper dig helt och hållet med uppstarten av ditt företag, allt från registrering hos Bolagsverket till att ansöka om F-skatt, moms- och arbetsgivarregistrering. 

1 250 SEK

Förenklat årsbokslut Enskild Firma

Du som bedriver enskild näringsverksamhet kan i de flesta fallen upprätta ett förenklat bokslut. Vi hjälper dig med detta och fyller samtidigt i NE-bilagan på inkomstdeklarationen.

2 500 SEK

Årsbokslut Aktiebolag - Small

Efter räkenskapsåret ser vi till att upprätta bokslutsrapport tillsammans med Årsredovisningen och Inkomstdeklaration 2. Detta upplägg avser Aktiebolag som antingen har under 15 miljoner i omsättning eller inte har revisor. 

5 000 SEK

Årsbokslut  Aktiebolag - Large

Upprättande av bokslutsrapport, årsredovisning & Inkomstdeklaration 2 för aktiebolag vars årsomsättning överstiger 15 miljoner SEK, alternativt omfattas av revisionsplikten.

10 000 SEK


 

K10-deklaration

Som delägare i fåmansbolag uppmanas du att tillsammans med din privata inkomstdeklaration upprätta en så kallad K10-bilaga i syfte att redovisa ditt utdelnigsutrymme. Vi kan hjälpa dig att korrekt fylla i den. 

1 000 SEK

Upplägg och avtal för privatuthyrning

Du som bedriver ett Aktiebolag där du bedriver verksamheten från ett hemmakontor har möjlighet att hyra ut kontorsytan till bolaget. Vi hjälper dig med den processen genom att ta fram ett juridiskt korrekt hyresavtal. Vi hjälper dig även med ett självfaktureringsupplägg, då tillkommer det 45 sek per faktura. 

1 800 SEK

 Mall för anställningsavtal

 Vi hjälper dig att ta fram ett anställningsavtal som du sedan kan själv fylla i för varje ny anställd. Du betalar endast för ett avtal. Sedan tillkommer en avgift på 250 sek när vi ska lägga upp nya personalkort i lönesystemet. 

2 000 SEK

 Avveckling av Aktiebolag

Om du bestämt dig för att frivilligt avsluta din verksamhet så kan vi hjälpa dig med detta. Förutsatt att ditt Aktiebolag uppfyller kraven för frivillig likvidation samt innehar avstämd bokföring tar vi inte ut någon avgift för denna tjänst. 

  0 SEK

Få en skräddarsydd offert inom 24 timmar

Fyll vänligen i nedan formulär så ser vi till att återkomma till er med en offert inom 24 timmar. 
Företagsform Företagsnamn Organisationsnummer Kontaktperson E-post Telefonnummer Affärssystem
Hur vill ni lämna in era underlag?
Digitalt
Fysiskt
Antal leverantörsfakturor per månad Antal löner varje månad Antal verifikat per månad Meddelande Jag accepterar reglerna och villkoren och integritetspolicyn Skicka in